Friday, January 20, 2012

BUKAN 7 PERHENTIAN....part 3


    Teksi aku bergerak melepasi Kampung Merchang. Aku nampak gadis itu mengeliat dan mengosokkan matanya.

“Kita dah sampai kat mana ni bang.” Tanya gadis itu sambil meninjau balik tingkap memerhatikan malam yang semakin kelam.
“Baru melepasi Merchang. Eerr..tadi masa saya berhenti kat stesen minyak. Cik pergi mana?” aku bertanya sekadar untuk memuaskan hati aku yang semakin confius ni.

“Hmm...takde pergi mana. Lagipun saya mengantuk sangat. Kenapa abang tanya macam tu?”
“Ohh...takde apa-apa. Bukan apa takutlah cik nak basuh muka ke, apa ke.” 

Ya Allah Ya TuhanKu selamatkanlah perjalanan aku ni. Sepanjang perjalanan aku tak henti-henti berdoa dalam hati agar permudahkan perjalanan aku ni. 

Sampai kat Kuala Abang, kawasan sini sedikit lengang, aku cuba jugak ajak gadis ni berbual tapi hampeh, gadis ni lebih suka mendiamkan diri lepas tu tidur balik. 

Aku ni bukannya apa kalau ada orang berbual kurang sikit rasa mengantuk, kalau tak rasa macam nak tertutup aje. Tengah syok-syok memandu tiba-tiba hidung aku menangkap satu bau yang cukup wangi. Aku tarik nafas sedalam-dalamnya. 

Nak kata bau minyak wangi tapi masa gadis ni masuk takde pun baunya. Aku menghidu bau ketiak aku. Ciss....bau macam bangkai. Aku mengosok hidung aku bagi menghilangkan bau ketiak aku. Faham-faham ajelah dah seharian aku tak mandi. Aku pandang gadis tu dari balik cermin belakang. 

Aku tengok dia tu selamba aje dok tidur lagi. Sesekali adalah jugak dia tersedar lepas tu tidur balik. Aku jugak yang tak boleh tidur. Dada aku rasa macam nak pecah bila fikirkan pasal ni. Rasanya mau aku turunkan aje gadis ni kat tepi jalan ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...