Tuesday, January 10, 2012

BETUL TAK TIPU....part 5..


"Boleh saya tanya"?
 “Boleh.” Tergamam aku untuk seketika. Chewah macam dalam iklan rejoice pulak, alah iklan yang cari subang tu. Eh! Apahal pulak yang aku melalut ni.
“Ada tak nampak seorang lelaki yang berpakaian macam saya di sekitar sini.”
“Ttt....emm...tak nampak...err...la...la..gipun sssa...sssaya bbbaru lalu kat ssinniii...” Suara aku langsung tak teratur aku takut benar masa tu. Aku harap sangat agar orang tu tak perasan dengan keadaan aku agak gabra.
“takpelah.” Lelaki tu pun berlalu dari situ meninggalkan aku dengan seribu kelegaan. Aku cepat-cepat mengayuh basikal aku menuju kerumah. 
Nasib aku baik bila aku lihat takde sapa-sapa kat rumah aku. Ini memudahkan aku untuk mengambil apa saja tanpa banyak soal. Lepas aku kutip semua yang diperlukan aku pun cepat-cepat keluar dari rumah. 
Bukan apa takut bertembung dengan ahli keluarga aku nanti banyak pulak songehnya. Dengan keadaan yang begitu penat dan lelah dengan peluh yang membasahi baju aku dengan ketiak yang agak berbau akhirnya aku sampai jugak kat tempat lelaki yang aku selamatkan tadi. 
Aku pandang sekeliling bila aku lihat lelaki tadi dah takde kat tempat yang aku letak tadi. Aku separuh ketakutan. Nak menjerit aku tak tahu nama dia apa. 
Aku terfikir jangan-jangan lelaki tu dah bertukar menjadi jeng...jeng....(sedikit muzik saspen untuk menyedapkan cerita) mata aku melilau memandang atas dan bawah gua. 
Bukan apa buatnya diterjah aku dari belakang ke dari atas ke atau dari sudut mana pun tak ke naya aku. Niat nak tolong orang kan dah bertukar jadi cerita lain pulak. Lagipun orang tak tahu aku kat mana sekarang. Aku berpusing untuk keluar dari gua tu. Ya Allah terperanjatnya aku bila aku lihat lelaki tu kat depan aku. Kuss...semangat nasib aku takde lemah jantung kalau ada mau terbongkang aku meninggal kat sini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...