Tuesday, January 10, 2012

BETUL TAK TIPU....part 7..


Apa yang aku harus buat. Lelaki tu memandang  aku untuk seketika dan membuang kain kelubung yang baru dipakai sebaik saja aku sampai tadi. Aku lihat wajahnya sudah berubah dari hensem giler tadi dah berubah menjadi keadaan yang agak mengerunkan. 
Mulutnya semakin memanjang dengan gigi yang tajam keluar sedikit demi sedikit dengan air liur yang meleleh membuatkan tekak aku loya dan aku pasti apa yang dicakapkan oleh sekumpulan lelaki yang berpakaian pelik tadi memang benar dan tepat. 
Tapi itu semua sudah terlambat. Terlajak perahu boleh diundur tapi terlajak perbuatan yang mulia macam aku ni hampeh. Ingat nak dapat pahala tolong orang last-last aku jugak yang kena minta tolong dengan orang. Semasa proses pertukaran itu aku cuba mencari apa-apa yang boleh aku buat senjata. Mata aku terpandang pada sebatang kayu yang agak besar. 
Aku cuba mencapainya tapi tak sampai dan aku cuba lagi menguisnya dengan kaki malangnya itu jugak tak dapat sebab kayu tu yang agak besar. Macamana ye nak buat. Aku dapat satu idea. 
Aku membongkok dan mengigit tangan lelaki tu yang dipenuhi bulu. Eeiii.....gelinya aku. Rasa nak muntah pulak. 
Rancangan aku berjaya dan aku cepat-cepat mengambil kayu tu lantas aku menghentak di kepala lelaki yang sudah bertukar rupa itu. Lelaki tu jatuh tersungkur dan aku pun cepat-cepat keluar dari situ. 
Baru aku melangkah kaki aku tiba-tiba dipegang oleh lelaki tu dan aku pulak yang jatuh tersungkur macam nangka busuk daa....nasib kayu tu masih aku pegang dan tanpa menunggu lama aku pun menghentaknya sekali lagi. Aku perhati lelaki itu langsung tak bergerak. Dah mati agaknya. 
Tapi kalau mati pun apa yang aku peduli. Jangan haraplah aku nak tolong lagi. Aku cepat-cepat pulang kerumah dalam suasana malam yang agak mengerunkan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...