Tuesday, January 10, 2012

BETUL TAK TIPU....Part4..


 “Macamana boleh terlepas ni, susah kita kalau macam ni. Tambah pula malam ni kan bulan akan mengambang aku takut kalau dia berubah bentuk, nanti tak pasal-pasal ramai orang yang akan terkorban.” Aku mendengar suara mereka walaupun sedikit berbisik. 
Tapi yang herannya apa yang berubah bentuk dan apa pulak berkaitannya dengan bulan mengambang. Aku cuba lagi untuk mendengarnya dengan berpura-pura rantai basikal tercabut. Sambil membetulkan rantai basikal sambil telinga aku mencuri lagi  mendengar perbualan mereka.
“Apa kata kalau kita cuba bertanya pada orang kampung kat sini. Manalah tahu kalau-kalau mereka ada nampaknya.” Jawab lelaki yang memakai separa topeng di bahagian mukanya.
“Kau gila apa, aku tak rasa yang dia pergi minta pertolongan dengan orang memandangkan keadaannya yang dah luka parah macam tu dan kau ingat orang nak tolong dia bila dapat tahu yang dia tu serigala jadian.” 
Kedengaran suara yang sedikit garau tersenyum sinis memandang kearah aku yang semakin dibasahi peluh. Aku masih tak percaya dengan apa yang aku dengar. Lelaki yang aku tolong tadi tu serigala jadian. Rasanya aku dah bermimpi di siang hari ni. Aku mencubit lengan aku untuk pastikan samada betul-betul atau aku bermimpi. ‘Aauuww.....sakitnya dan memang nyata aku tidak bermimpi di siang hari. 
Apa yang aku harus buat ni. Apa-apa pun aku harus tolong lelaki soal tentang dia siapa atau nak jadi apa itu belakang kira. Aku melintas di hadapan mereka yang berpakaian pelik. 
Aku meneguk air liur yang dah sekian lama terkumpul di anak tekak aku. Belum pun aku jauh dari mereka entah apa yang diorang guna pun aku tak tahu tiba-tiba aje lelaki berkelubung dengan separa topeng di mukanya telah berada di depan aku. Terperanjat berut aku. Beruk pun tak terperanjat macam aku ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...