Tuesday, January 10, 2012

BETUL TAK TIPU....part 6..


“Terima kasih sebab tolong saya” suara yang agak kasar terpancul dari mulutnya yang langsung kelihatan tidak bergerak. Aku tak tahulah lelaki bercakap dengan mengunakan mulutnya atau menggunakan apa sebab memang aku tak nampak langsung bibirnya bergerak dan mulutnya terbuka ke apa ke aku tak tahu.
“Sama-sama. Oh! Ya ni ada sedikit makanan dan juga ubat untuk awak.” Aku meletakkan plastik yang berisi makanan yang aku ambil dari rumah tadi.
“Takpe terima kasih saja, saya tak perlukan makanan tu tapi.....”
“Tapi apa? Aku bertanya soalan yang kedengaran sedikit bodoh memandangkan aku dah tahu siapa lelaki di hadapan aku ni.
“Saya tak perlukan semua tu.” Soalan aku dijawab dengan suara yang agak kasar.
“Kalau awak tak makan nanti awak tak larat. Takut pula kalau sakit awak tu semakin teruk. Saya pun dah nak balik ni.” Aku bergegas untuk pulang memandangka hari yang dah semakin gelap. Belum pun sempat aku keluar lelaki tu menyambar tangan aku dengan agak kasar.
“Eh! Apa ni sakit tau.” Aku cuba meleraikan tangan lelaki tu ternyata usaha aku hanya sia-sia. Pegangannya semakin kuat dan aku menjerit kesakitan.
“Aku tak perlukan makanan yang kau bawa tapi aku perlukan darah kau...ha..ha..ha...ada juga orang yang bodoh menyerah dirinya sendiri. Ha....ha....” ketawa lelaki yang bangang ni bergema di dalam gua yang semakin kelam ni. 
Aku hanya mampu melihat bila lelaki ni menyepak plastik yang berisi makanan yang aku bawa untuknya. Tak berperikemanusiaan langsung. Tapi logik jugak dia ni takde sifat-sifat murni seorang manusia, kan dia ni pra manusia. Aku cuba merentap tapi tak berjaya. 
Aku rasa nak menangis bukan rasa lagi dah tapi memang aku dah menangis. Mak ...ayah...tolonglah saya. Lelaki tu mengheret aku ke dalam gua yang semakin jauh aku rasakan. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...