Thursday, November 22, 2012

PENUNGGU RUMAH TUA...Part 1


“Ah! Bosan betullah, Mat mengeluh sendirian sambil menanti kawannya yang masih lagi belum nampak batang hidung biasalah janji orang melayu memang macam tu tak pernah nak tepat.

“Hai Mat, apahal ni aku nampak mengeluh aje, Pak Din teh tarik satu,”
“Siap!!!!....” Mail pun tarik kerusi sambil tangannya pantas mencapai sebungkus nasi lemak ,ah! Sedap sungguh bau nasi lemak ni.

“Nah! air kau Mail, ada apa-apa lagi yang kau nak,” tanya Pak Din sambil mengibas kain tuala yang tersidai diatas bahunya, masam aje bau kain tuala tu tak tahan aku.

“takdelah Pak Din, terima kasih aje. Hah! Kau ni Mat dari tadi aku nampak semacam aje aku tanya pun kau tak jawab, kau datang bulan ke, lain macam aje.” Tanya Mail sambil mulutnya mengunyah nasi lemak yang masih tinggal sedikit apa punya melantaklah aku pun tak tahu.

“Datang bulan kepala hotak kau, kau janji aku pukul berapa nak jumpa kat sini, sekarang dah pukul berapa naik kematu punggung aku tunggu kau kat sini.” Mat membebel sambil matanya memerhatikan kearah jalan besar yang semakin sibuk.

“Sorrylah aku kesiangan tadi, mak aku pulak lupa nak kejutkan aku tu pasallah lewat jangan marah aaa.... tapi kenapa kau asyik mengeluh aje aku nak makan pun tak lalu,”

“Apa?? nak makan tak lalu masuk ni dah 3 bungkus tau nasi lemak yang kau bedal, tak lalu konon blahlah lu, yang sebenarnya aku tengah runsing, serabutlah kepala hotak aku ni.” Mat mengaru-garu kepala yang sesekali gatal disebabkan oleh kutu dan kelemumur.

“Yelah kalau ye pun pasal apa, mana tau kot-kot aku boleh tolong kau lagipun kitakan kawan.”

“Rumah aku tulah ada penunggu lah aku rasa.” Akhirnya aku meluahkan apa yang terbuku dalam hati aku sejak beberapa hari ni.

“Apa? Penunggu, kau ni apalah yang kau tu bukan penunggu, siang malam pagi petang asyik duduk kat rumah kerja buat takde mengalahkan anak dara aje,tu bukan penunggu namanya.”

“Bukan tulah, tu yang aku malas nak beritahu kat dia ni belum habis cakap dah menyampuk, kalau kau nak tahu tiap-tiap malam aku tak boleh nak tidur, macam-macam yang aku dengar orang koyak kertaslah, tarik kainlah, basuh pinggan mangkuklah, bunyi orang melompatlah, tapi bila aku buka suis api je semua bunyi tu hilang tu yang buat aku rasa seriau tak pasal tu.” Tercenggang Mail mendengar cerita Mat takutlah tu tadi bukan main berani lagi siap kutuk  lagi.

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...