Thursday, November 22, 2012

PENUNGGU RUMAH TUA...Part 2


“Heh! Kau biar betul selama ni aku tak pernah dengar pun kau merungut macam tu agaknya perasaan kau aje tak, maklumlah kau kan tinggal sorang diri kat rumah tu,” Mail nampaknya tak percaya dengan apa yang aku ceritakan dia ingat ni cerita dongeng ke.

“Okey kalau kau tak percaya malam ni datang tidur kat rumah aku baru kau tahu apa yang aku rasa macamana.” Aku pura-pura mengajak Mail nak tengok berani ke tak tapi kalau Mail nak boleh juga sebab taklah aku sorang-sorang bukannya takut sangat tapi tulah seriau.

“Okey boleh malam ni aku datang kau rumah kau pukul 8.30 malam lepas isyak. “Peh! berani jugak mamat ni aku ingatkan tak berani.
“Pak Din kira semua ni.”     
                                                                                                   
“Hmmm...semua sekali $6.00.” Tersengih-sengih Pak Din.

“Aaa... masuk ajelah dalam buku Pak Din lupa bawa duit.” Aku dan Mat pun blah dari situ, sengihan Pak Din dah bertukar semasam asam jawa, lahabau punya budak ingatkan nak bayar kalau macam nilah selalu boleh  bankrap aku. Pak Din hanya mengeluh dalam hati tetapi mukanya tetap membayangkan rasa tak puas hati terhadap budak 2 ekor tu lain kali jangan harap aku bagi diorang makan kat kedai aku ni.

        Malam tu lepas isyak aku bergegas pergi kerumah si Mat tu hari pun dah lewat sangat, lambat-lambat nanti takut pulak maklumlah kat jalan nak masuk rumah Mat tu semak dari lebih kurang tinggi aku, dibuatnya ada benda yang menumpang kat situ bala aku.

 Sampai kat rumah Mat aku nampak Mat dah sedia tunggu aku kat depan rumah dia sambil tersengih-sengih, Mat jemput aku naik lepas tu dia pun blah kat belakang tak tahu pulak aku apa yang dia buat.

 Sementara menunggu Mat ni boring jugak rasanya sebab kat rumah Mat ni takde apa-apa yang ada hanylah sebuah radio buruk yang siarannya sekali ada sekali takde macam iklan biskutlah pulak. Tapi aku sedia maklum sebab Mat ni miskin campur dengan malas jadilah papa kedana. 

Lepas pekena biskut kering dan kopi macam cerita pak belalang yang Mat dah sediakan aku pun merebahkan badan kat tempat tidur yang telah disediakan oleh Mat. Sakit rasa belakang aku sebab tidur hanya beralaskan tikar yang dah putus dua, kadang-kadang tu aku terfikir apa punya miskinlah si Mat sampaikan tilam pun tak mampu nak beli. 

Mat ni pulak entah kemana dari tadi batang hidung dia pun aku tak nampak, berak agaknya, Dalam hampir terlelap Mat masuk dengan membawa 2 batang kayu yang panjang.

“Oooii.. kau nak buat apa dengan batang kayu ni?” aku bangun dari tempat tidur sambil bersila depan Mat, entah apa yang dia nak buat pun aku tak tahulah.

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...