Thursday, November 22, 2012

PENUNGGU RUMAH TUA..Part 5


“Sape pulak tarik telinga kau, aku tengah syok tengok dekun Seman ni berubat, jangan kacaulah.”

Mat menepis tangan aku, ooo.... sombong mentang-mentang dah ada orang, takpe..takpe tapi sape pulak yang tarik telinga aku ni hishh...confius pulak aku rasa, aku pandang sekeliling tapi takde apa-apa pun. 

Aku memandang kearah dukun Seman yang semakin lupa diri tu, sesekali aku nampak dukun Seman ni bersilat tapi tak tahu dengan sape, sesekali aku nampak dukun Seman ni macam tidur aje, ntah apa-apa ntah. Tiba-tiba aku terkejut bilamana dukun Seman menepuk lantai rumah Mat yang reput ni, Fuh! Kuss..semangat aku.

“Hah! Dah selesai semuanya tok dah halau semuanya keluar korang tak perlu risau apa-apa, lintang pukang diorang lari tok pun dah malas nak kejar jauh sangat dah diorang lari, jangan bimbang ye everything it’s okay, chewah cakap orang putih pulak tok ni.”
“Betul ke ni tok, macam tak caya je, tak nampak apa-apa pun.”
“Memanglah tak nampak apa-apa makhluk haluslah katakan.” Waduh!! Bukan main sombonglah pulak tok dukun sekali aku hempuk baru tau. Macam hebat-hebat.

“Takpelah tok pulang dulu tapi sebelum tu duit upahnya macamana.” Tersengih-sengih dukun Seman sambil mengaru-garu tapak tangannya.
“Hah!! Oo....ye duit upah lupalah pulak, nah! tok ikhlas dari saya”
“Aiikk .....$30.00 aje.” Dukun Seman nampaknya tak puas hati dengan upah yang di beri.

“Alah tok tu pun dah kira baiklah tu, kalau tok nak tahu saya pinjam dengan Mail tau ingat senang ke nak dapat duit tu. Sebulan saya menoreh tau.”

“$30.00 pun $30.00 lah janji rock, eh! Janji lepas duit rokok daun aku sudahlah.okeylah tok balik dulu korang tak payahlah nak bimbang apa-apa mulai saat ni korang boleh tidur dengan aman dan damai.” Dukun Seman pun bangun sambil melibas-libas kain hitam yang tersangkut bau tak usah ceritalah buang karan aje.

“Terima kasih banyak-banyaklah tok.” Aku dan Mat menghantar dukun Seman ke muka pintu. Dah hilang tubuh dukun Seman barulah pintu rumah aku tutup, Mat pulak kedapur untuk buat air untuk kami berdua sambil cicah dengan biskut kering sesekali rasa sedap pulak.

“Huh! Barulah aku rasa lega sikit kalau tak takut aku nak tinggal kat sini.” Mat tersenyum sambil mengunyah biskut kering.

“Eleh takut konon yang selama ni kau tinggal sorang-sorang takde apa-apa pun, mengada aje lebih.” Aku menjuihkan bibir aku pada Mat.
“Dulu takde macam ni lepas mak aku meninggal barulah benda-benda pelik macam ni muncul.”

“Eh!!.. jangan-jangan......” belum sempat aku menghabiskan ayat aku yang tergantung tu Mat lebih dulu menyampuk.

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...