Friday, October 21, 2011

AKU BUKAN PEMBUNUH....siri 1


“Ya Allah !, apa yang aku dah buat ni, aku dah bunuh dia, tidak! Tidak! “Aku menguis dengan kaki untuk melihat samada ianya masih bernyawa ataupun tidak lagi ternyata ianya langsung tidak bergerak dan aku tak sangka tindakan aku menyebabkan hilangnya satu nyawa yang tidak berdosa.

Aku dah jadi pembunuh, aku tak sanggup nak membayangkan yang aku akan habiskan sisa-sisa kehidupan didalam pagar besi yang tidak menjanjikan pendapatan yang lumayan. Apakah ini kesudahan hidup aku, nanti dulu sebelum ada sapa-sapa yang nampak perbuatan aku ni aku akan cuba menyembunyikan mayat ni.

Aku mengulungkan mayat ni dalam kain batik peninggalan mak aku lalu aku tanamkanya dibawah rumah aku. Selesai kerja terkutuk yang aku lakukan rasa macam nak meraung, nak menangis, nak gila pun ada. Aku mengigit kuku jari aku sampai rasa macam dah nak hancur kuku aku, aku tak dapat berfikir yang aku fikirkan aku mesti lari dari sini. Dalam dok berkira tu akhirnya aku terlelap. Apa punya oranglah dalam takut-takut sempat lagi aku tidur.

“tolong!!!...tolong!!!!!...jangan bunuh aku, aku tak sengaja dengan apa yang aku lakukan aku tak salah.

Tolonglah!!!!.....aku mengapai-gapai tangan aku dan aku rasakan mayat itu semakin hampir dengan aku, dengan pantas tangan mayat itu mencekik leher aku nafas aku semakin sesak aaaaa...... aku tersentak dari tidur.Fuh!!..nasib baik aku cuma bermimpi kalau betul aku tak tahulah macamana aku sekarang ni. Aku tengok jam,ah! Baru pukul 11.00 malam rupanya.

Ya! Allah apa yang aku harus lakukan, ketakutan masih menguasai diriku. Aku kedapur untuk mengambil air, dahaga pulak rasanya tekak aku. Aku duduk di kerusi sambil berfikir apa yang aku harus lakukan kalau betullah mayat tu bangun mencari aku, apa yang aku harus buat, semuanya salah aku kalau buat satu-satu benda tu tak pernah nak fikir dulu.

Tiba-tiba aku terdengar satu ketukan di pintu rumah aku,entah siapa agaknya malam-malam macam ni, jangan-jangan.....ah! tidak..tidak aku tak mahu nak mengingati apa yang bakal terjadi, aku cepat-cepat masuk kebilik dan berkelubung dalam gebar, haba panas tak usah cakaplah tahap rentung rasanya.


bersambung....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...