Tuesday, October 5, 2010

MEMORI INDAH INI...

SAMBUNGAN.....(3)

"mira...oooo...mira.....tak reti reti lagi ke nak bangun....tengok dah pukul berapa ni...membuta je keje.....sembahyang subuh ke mana dia kemana....
mak lalu lagi sekali kalau tak bangun siap lah kau....." aduh mak aku ni...pagi-pagi lagi dah berkicau macam burung kat tengah laman tu....aku menyelak kain gebar yang dah macam roti kirai. bila agaknya mak aku nak beli yang baru eak.....
aku sembahyang dalam keadaan separuh sedar tak tahulah sah ke tak sah sembahyang aku ni.....ngantuk beb...nasib sekolah petang boleh cover tidur balik kalau lepas sembahyang tapi tulah.......
"haaaa...tak payah nak mengada tidur balik ye......tolong mak buat air...adik kau nak pergi sekolah tu"
"alah mak ni....minum air masak dah lah....kalau minum air manis banyak sangat nanti lama-lama kena kencing manis plok.."aku cuba jugak nak letak kepala atas bantal tapi hampeh....
"kalau nak rasa kepala kau tu duduk kat atas lantai kau tidur lah semula"mak berlalu ke dapur dengan satu jelingan yang membuat kan jantung aku tercalar bila melihatnya....aduh...nyampah lah....
lepas buat air terus sapu sampah..mata dah tak lalu dah nak tidur...
baik sedut udara yang nyaman ni....hmmmmmm..hmmmmmm.......
menusuk ke jantung....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...