Sunday, April 17, 2011

MEMORI INDAH INI....(7)

berpeluh aku menjawab soalan yang ntah apa2 lah....
hehehe...ntah apa2 sebab aku tak pernah baca buku..tu pasal lah berpeluh dahi, ketiak, dan seangkatan dengan nya.....
aku pun tak faham lah macamana lah cikgu boleh buat soalan punyerlah banyak macam tu...tapi nama dah cikgu mesti lah pandai....siyot betol lah aku ni....
aku ke kantin...hari ni terpaksa lah sorang-sorang gi makan....
dah umi merajuk lagi dengan aku....
"umi...umi...tunggu lah jap.." aku nampak umi semakin berlalu dengan pantas....pekak betol lah budak ni...
"umi... maaf lah....sikit pun aku tak maksud nak pelekeh ayah kau..."aku tarik tangan umi...umi merengus hampir sikit lagi nak keluar air hingus dia...hisshhh...kata anak tok bomoh tapi anak asyik selsema je..takkan tak leh ubat kot....
"umi..plzzz....".
"hmmmm...."
"takkan hmmmm je.."
"habis tu kau nak suruh aku menjerit satu sekolah ke? umi menjeling aku...
"yelah..yelah...kau kan tahu aku mana ada kawan lain lagi selain kau...kalau kau tak de gelap gulita lah hidup aku ni.."
"tak yah nak mengampu aku...sikit pun aku tak makan ampuan kau tu.."
"memang lah kau tak makan ampuan aku ni..sebab kau kan suka makan nasi lemak"
"tau takpe"
yeeeahhh....akirnya aku berbaik semula dengan umi.....tapi yang hairanya biasa minah ni kalau merajuk mau dalam seminggu dua baru nak pulih tapi yang ni tak sampai sekerat hari dah beres aku pujuk dia...hmmm...confius plok rasanya....
takpe..takpe..mungkin hati dia ada baik sikit hari ni...
"mira..."
"hmmm"
"aku tanyer sikit boleh"
"apa dia"
"ketua kelas kau tu nama sapa erk"
"nape plok"
"saja je lah...smart kan"
"memang lah..."
"boleh tak kau kim salam aku kat dia?"
"malas lah...kau ingat aku ni posmen ke?
"alah boleh lah...pastu tengok nama dia sekali ye.."
"eeeiii..tolong lah...kau ingat aku ni takde keje lain ke...baik aku tolong pak mat cabut rumput dari aku layan kau ni.."
"takpe..takpe..kau tak nak tolong aku.." umi berlalu dari situ....
ni yang aku malas ni...merajuk lagi....
patut lah cepat sangat hilang merajuk dia rupanya ada udang di sebalik mi.....TENGOK LAH!!!....
aku menjerit...tak tahu lah umi dengar ke tak....
bab-bab posmen ni yang malas ni.....

4 comments:

  1. Assalamualaikum Yong Eita, ni novel sapa? Cam syahdu jer...

    ReplyDelete
  2. bukan novel lah kak.....
    eita saja je..tulis masa tengah boring......
    hehehehe....

    ReplyDelete
  3. Salam, wahhh terer tu menulis!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...